Mārketinga stratēģija un plānošana: ceļvedis

Mārketinga stratēģija un plānošana: ceļvedis

Daudzi mazie un vidējie uzņēmumi saskaras ar kopīgu cīņu; plānu, stratēģiju, departamentu un lēmumu līdzsvarojošs akts.

Visi elementi ir klāt, visi pārnesumi ir darba stāvoklī, taču bizness ne gluži plaukst tajā tempā, kādu tas bija paredzējis vai prognozējis. Ko tieši prasa šī izaugsme un ilgtspēja? Nemierīgajā ekonomikā, kas ir pārpildīta ar pārblīvētiem ēteriem un agresīvu uzņēmējdarbības praksi, ir jāizceļas no pūļa. Un pārsteidzoši, ka jūsu mārketinga stratēģijai ir daudz vairāk sakara, nekā jūs varētu saprast.

Konfliktu uzņēmumu īpašnieki var pārvarēt masas un piesaistīt klientus, kas ir piemēroti viņu produktam, izpildot zvaigžņu mārketinga stratēģiju, nevis kliegdami skaļāk par konkurentiem vai izmantojot neona reklāmkarogus savā veikalā (vai reklāmkarogu reklāmas jūsu vietnē). Mans viedoklis ir tāds, ka jums nav visu laiku jāmet sevi tur ar troksni. Jums jādara, lai uzzīmētu sava biznesa, darbinieku un klientu redzējumu. Dodiet solījumus, kurus neviens, izņemot jūs, nevarat pildīt, un pēc tam tos izpūst ar savu apbrīnojamo uzņēmējdarbības praksi un pārcilvēciskajām prasmēm.

Veltiet brīdi tam, lai to apsvērtu: mārketinga stratēģija ir vissvarīgākais faktors, kas nosaka biznesa labklājību vai pasliktināšanos. Tas ir diezgan būtisks apgalvojums, un es esmu gatavs pierādīt tā likumību. Mārketinga stratēģija izplata sevi visās uzņēmējdarbības jomās, neatkarīgi no tā, vai to ir iecerējis tā izveidotājs. Tas ir iespējams, jo stratēģiju veido un nosaka konkrēta biznesa vispārējie mērķi, un šie mērķi tiek integrēti uzņēmuma unikālajā redzējumā un misijā. Vienkārši sakot, katram biznesa līmenim vajadzētu būt mārketinga stratēģijai. Tiešām!

Mārketinga stratēģija

Vai tas šķiet tālu ienesīgs? Izpētīsim saikni starp mārketinga stratēģiju un četriem galvenajiem jebkura biznesa aspektiem: tirgus izpēti, mārketinga plānu, korporatīvo identitāti un ekonomiku. Pirmkārt, atbrīvosimies no formalitātēm un izklāstīsim galīgu skaidrojumu par to, kas patiesībā ir mārketinga stratēģija. Izpētījis vairākas vietnes, lai iegūtu oficiālo definīciju, es izvēlējos mazāk oficiālu, bet efektīvāku mārketinga stratēģijas aprakstu:

Mārketinga stratēģija:
Stratēģija, kas apvieno organizācijas mārketinga mērķus vienotā veselumā. Ideāli izmantojot tirgus izpēti, tā koncentrējas uz ideālu produktu kombināciju, lai sasniegtu maksimālu peļņas potenciālu. Mārketinga stratēģija ir noteikta mārketinga plānā.

Kaut arī jūsu mārketinga stratēģija būtībā ir dokuments; tā mērķis ir daudz vairāk nesošs. Stratēģijā jāiekļauj misija un biznesa mērķi, izsmeļošs produktu un pakalpojumu saraksts, mērķa klientu raksturojums vai apraksts, kā arī skaidra definīcija tam, kā jūs integrējaties savas nozares konkurences apstākļos.

Mārketinga stratēģija pret tirgus izpēti

Šīs attiecības nosaka darbību kārtību: jebkuras mārketinga vai zīmola iniciatīvas pirmais posms ir pētniecība. (Skatiet mūsu balto grāmatu par šo tēmu: Tirgus izpēte MVU). Neatkarīgi no jūsu izpētes jomas, neatkarīgi no tā, vai tā ir plaša pašreizējā klientu saraksta meklēšana vai konkrētu, detalizētu atklājumu atklāšana par jūsu mērķa tirgu, rezultāts tieši ietekmēs jūsu mārketinga stratēģiju. Tas ir obligāti, lai uzzinātu visu, par kuru jūs mēģināt sasniegt. Kurā paaudzē viņi ir? Cik lielas ir viņu ģimenes? Kur viņi dzīvo, ēd un tusē? Kā viņi pavada brīvo laiku un naudu? Visa šī informācija ietekmēs un mainīs jūsu mārketinga stratēģiju.

Tikai pētījumi nenesīs labumu jūsu biznesam bez stabilas mārketinga stratēģijas. Bieži vien uzņēmumu īpašnieki tirgus izpēti definē šauri kā datu vākšanu un organizēšanu uzņēmējdarbības vajadzībām. Lai gan tā ir tehniski precīza definīcija, uzsvars tiek likts nevis uz pašu pētniecības procesu, bet gan uz tā ietekmi uz turpmākajiem lēmumiem attiecībā uz visiem uzņēmuma līmeņiem. Katrs biznesa lēmums rada atšķirīgas, unikālas informācijas vajadzības, un šī informācija pēc tam veido piemērotu un piemērojamu mārketinga stratēģiju.

Pētījumi var būt nogurdinoši, mulsinoši un garlaicīgi. Sākot no datu bāzes izveidošanas vai attīrīšanas līdz aptauju veidošanai un intervijām, jūs varat saņemt daudz informācijas par saviem un potenciālajiem klientiem un domāt, kā rīkoties tālāk. Pirms sākt izstrādāt stratēģiju, savāktā informācija un dati ir jāorganizē, jāapstrādā, jāanalizē un jāuzglabā. Esiet drošs, ka ar nelielu radošumu un lielām pūlēm tas viss tiks veidots strukturētā, efektīvā un viegli pielāgojamā mārketinga stratēģijā. Turklāt nepārtraukti un atjaunināti pētījumi nodrošinās, ka jūsu stratēģija ir aktuāls un atbilstošs jūsu mērķa tirgus, mārketinga mērķu un nākotnes uzņēmējdarbības atspoguļojums.